10.09.2025.
5. un 6. klases skolēni devās uz Janopoles mežu, lai apgūtu dabaszinību mācību saturu “LVM Meža ekspedīcijā”. Skolēni meža ekspedīcijā saprata, kā dabaszinībās iegūtās zināšanas ir izmantojamas ikdienas dzīvē, apzinājās cilvēka ietekmi uz meža ekosistēmu, veica praktiskus un radošus uzdevumus, kā arī guva izpratni par mežu saglabāšanu nākamajām paaudzēm.
MEŽĀ SKOLĒNI IZZINĀJA ŠĀDAS TEMATISKĀS PIETURAS:
1. Orientējamies mežā – kur dabā meklēt meža atjaunošanas stāstu un kā tajā orientējas
mežsaimnieki?
2. Iepazīstam mežzinātni – kas ir selekcija, kā izvēlēties sēklas kokus, cik skāba ir meža augsne
un kā ātrāk izaudzēt augstvērtīgu mežu?
3. Stādām jaunaudzes – kā aprēķināt koku skaitu hektārā un noteikt, vai mežs ir veiksmīgi
atjaunots?
4. Kopjam mežu – cik ātri aug mežs, kāpēc mežs ir jākopj un kā to darīt?
5. Plānojam koksnes ražu – kā precīzi noteikt augstumu augošam kokam ar vienkāršiem
paņēmieniem, izmantojot matemātiku?
6. Aizsargājam mežu – kā nodrošināt dabas daudzveidību mežā un aizsargāt izcirtumos īpaši
retas dzīvnieku un augu sugas?
7. Ražojam no koksnes – kur ikdienā lietojam koksni un vai koksnes produkti var aizstāt naftas
produktus?
8. Palīdzam klimatam – kā noteikt vecumu augošiem kokiem, kas apdraud kokus un kā izaudzēt
vairāk skābekli?
9. Būvējam nākotnei – vai no koka var uzbūvēt debesskrāpi un kā uzbūvēt koka tiltu bez
naglām?
10. Atpūšamies dabā – kas ir dabai draudzīga atpūta un kā meža atjaunošanas stāsts kļūst
bezgalīgs?
J. Belkovska