Projekts “EmoTrain” – metode “Es esmu Es”

Martā notika projekta “EmoTrain” ceturtais posms – studiju vizīte Bulgārijā, Sofijā 13. – 17. martam, iekļaujot jaunu algoritmu un metožu izveidi.

Tajā piedalījās 12 skolotājas un jaunatnes darbinieces no Bulgārijas un 15 – no Latvijas. Preiļu novadu pārstāvēja skolotājas no Preiļu 2.vidusskolas(Vija Daukšte), Aglonas vidusskolas(Vita Rivare) un Galēnu pamatskolas(Gunita Strode).

Galvenās tēmas bija:

• Izpratne par emocionālo inteliģenci un kāpēc tā ir svarīga.

• 5 universālas emocijas (neirografikas zīmējums).

• Pamatvērtību noteikšana (neirografikas zīmējums).

• Emocionālā epizode – teorija, praktiskie vingrinājumi, darbs mazās grupās.

• Pārliecība – 10 galvenie noteikumi (neirografikas zīmējums).

• Starptautiskā viedokļu un pieredzes apmaiņa.

Šobrīd – aprīlī – ir projekta priekšpēdējais posms – jauno metožu testēšana un izplatīšana lokāli gan Latvijā, gan Bulgārijā jauniešu vidū.

Galēnu pamatskolas jaunieši piedalījās metodes “Es esmu Es” izstrādē, kas ietver zināšanas un iemaņas stereotipu apzināšanā, aizspriedumu mazināšanā jauniešu vidū.

Metode “Es esmu Es” māca sadarboties un veidot komandu kopīga mērķa sasniegšanai, izlozējot savu lomu kolektīvā un to realizējot darba procesā.

Komandas , kas veic norādīto darbu , filmē šo procesu un apmainoties ar video sižetiem mēģina atpazīt citu izspēlētās lomas. Katram mums ir stereotips, kā jārīkojas un jāstrādā kādas lomas īpašniekam.

Filmas ir bez skaņas, tas apgrūtina lomu atpazīšanu, dod vairāk izpētīt arī ķermeņa valodu.

Metodes atgriezeniskā saite notiek pie ugunskura izvērtējot sasniegto, izpētot safilmētos materiālus., cepot darba procesā izmantotos kartupeļus. Kartupeļu cepšana arī bija interesants process, jo daļa skolēnu to vēl nebija savā dzīvē pamēģinājuši.