You are currently viewing Atrastais burts

Atrastais burts

Mērķis:

Attīstīt pareizu skaņas izrunu, iepazīt skaņai atbilstošo simbolu, redzes uztveri, redzes atmiņu, gatavošanās rakstīšanai (pirkstu treniņš rakstāmlietas turēšanai), spēja vizuāli atšķirt krāsas.

Nepieciešamie materiāli:

Laminēti burti, plēšamo papīru blociņš, krāsainie zīmuļi (3 šķautņu), plastmasas caurspīdīgs zaķis – krājkase, magnētiskā tāfele, krīts, dažādu krāsu un formiņu magnēti.

Norise:

Skolotāja parāda burtu, pajautā vai pazīst šo burtu, tad precīzi izrunā burtu un lūdz bērniem iziet ārā no telpas. Burti (burtu skaits atkarīgs no bērnu skaita) tiek paslēpti dažādās vietās piem. uz krēsliem, zem vai uz galdiem, plauktiem.  Burti tiek saskaitīti, lai pārliecinātos, ka visi burti atrasti.  Visi atrastie burti tiek atstāti valodu centrā.  Kad bērni darbojās dažādos centros, tad skolotāja individuāli strādā ar katru bērnu.  Sākumā skolotāja lūdz paņemt konkrētas krāsas zīmuli. Tad skolotāja ieliek pareizi bērnam zīmuli rokās un turot savās rokās bērna roku raksta atrasto burtu uz blociņa lapas vairākas reizes, precīzi arī izrunājot to. Kad burti uzrakstīti, skolotāja lūdz paskatīties uz sevi un vēl reizi atkārto precīzi burta skaņu.  Tad bērns ar vienu roku pieturot , bet ar otru trīs pirkstu satvērienā norauj ar burtiem aprakstīto lapiņu, ko uzlīmē uz galda.  Kad tas ir izdarīts bērns satver ar abām rokām lapu ( trīs pirkstu satvērienos )  un rūpīgi noloka vairākas reizes. Šo lapu iemet krājkasē ( zaķis). Noslēgumā uz magnētiskās tāfeles  (iepriekš skolotāja izgriež no magnētiskām plāksnēm  dažādu krāsu figūras un uz tāfeles uzraksta burtu) bērns ar magnētiņu palīdzību izliek burtiņu.