Runājošā siena izveidota grāmatas formā, jo mēneša laikā bērni veido savu grāmatiņu ar saviem darbiem un apskatītajām profesijām, fotogrāfijām no aktivitātēm, kurās piedalās. Mēneša noslēgumā viss tiek iešūts grāmatiņas veidā. Uz sienas ir izvietota informācija par mēneša aktuālo tēmu. Informācija ir paredzēta gan skolotājiem, gan bērniem.
Skolotājam paredzētās atgādnes ar mēneša tēmas un jomu sasniedzamajiem rezultātiem, saturu, apakštēmām, caurviju prasmēm, tikumiem, ieradumiem, ziņu bērniem, lielo jautājumu. Atgādņu daļas informācija izvietota runājošās sienas skolotājas acu līmenī.
Bērniem paredzēta informācija: attēli, fotogrāfijas ar puķēm, kas zied pavasarī un profesijām, kas cieši saistītas ar puķēm. Profesijas, kuras tiek iepazītas: dārznieks, zemnieks, mākslinieks, florists, fotogrāfs, skolotājs. Pūcītes jautājums, kas saistīts ar tēmu, piem.: Kas nepieciešams, lai augs augtu? Uz runājošās sienas ir arī redzams augu attīstības cikls.
Piemērs tēmai ,, Profesijas ziedošam pavasarim”. (1.posms)
Lielais jautājums:
Kas nepieciešams, lai augs augtu?
Ziņa bērnam:
Pavasarī notiek pārmaiņas dabā: kļūst siltāks, sāk augt zāle, kokiem plaukst lapas, zied puķes. Ir vairākas profesijas, kas cieši saistītas ar puķēm
Tematā sasniedzamais rezultāts:
Novēro un stāsta kā mainās daba pavasarī
Saturs:
Novēro izmaiņas dabā, iepazīst apkārtnē esošos augus un dzīvniekus, klausās un atkārto dzirdētās skaņas. Praktiski apgūst jēdzienus, kas norāda atrašanās vietu un virzienu. Ar prieku iesaistās kustību rotaļās telpā un ārā. Iepazīst dažādas profesijas
Tikumi:
Daba, atbildība
Caurviju prasmes:
Sadarbība. Sasniedzamais rezultāts: Izsaka savas domas un jūtas
Ieradums:
Sadarboties ar vienaudžiem un pieaugušajiem
Bērna darbības
Ieklausās cita teiktajā, mācās saprast viņa vajadzības un vienoties par kopīgu rīcību
Jomu sasniedzamie rezultāti:
Valodu mācību joma
Klausās un atkārto dzirdētās skaņas
Klausās un atdarina apkārtnē dzirdamās skaņas
Saklausa un atkārto dzirdēto skaņu
Matemātikas mācību joma
Praktiskā darbībā atšķir jēdzienus uz, zem, pie, aiz
Vēro, klausās, novieto priekšmetus noteiktā vietā UZ
Vēro, klausās, novieto priekšmetus noteiktā vietā ZEM
Vēro, klausās, novieto priekšmetus noteiktā vietā PIE
Vēro, klausās, novieto priekšmetus noteiktā vietā AIZ
Dabaszinātņu mācību joma
Novēro un iepazīst tuvākajā apkārtnē sastopamos augus un dzīvniekus.
Vēro, tausta, smaržo tuvākajā apkārtnē augošos augus
Vēro tuvākajā apkārtnē sastopamos dzīvniekus
Ieklausās, pievērš uzmanību dabā dzirdamajām skaņām
Mācās nosaukt novērotos augus un dzīvniekus
Sociālā un pilsoniskā mācību joma
Izrāda vēlmi veikt kādu darbību kopā ar citiem
Vēro, kā citi darbojas
Atsaucas, ja kāds cits aicina iesaistīties rotaļā vai kādā darbībā
Patstāvīgi iesaistās citu bērnu rotaļās un spēlēs, ja ir interese par tām
Aicina citu bērnu iesaistīties spēlē vai kādā darbībā
Kultūras izpratnes un pašizpausmes mākslā mācību joma
Rada skaņas ar dažādiem skaņu rīkiem
Darbojas ar dažādiem priekšmetiem un izzina to skanējumu
Lai radītu skaņu mērķtiecīgi darbojas ar dažādiem priekšmetiem un skaņu rīkiem
Veselības un fiziskās aktivitātes mācību joma
Pārvietojas vidē sev pieņemamā veidā, izmantojot vides un pieaugušā piedāvātās iespējas: soļo, skrien, rāpo, lien, veļas, lec, mācās noturēt līdzsvaru
Pārvietojas sev pieņemamā veidā- LIEN
Pārvietojas sev pieņemamā veidā- VEĻAS
Pārvietojas sev pieņemamā veidā- LEC
Pārvietojas sev pieņemamā veidā- MĀCĀS NOTURĒT LĪDZSVARU
Tehnoloģiju mācību joma
Apgūst dažādus darba paņēmienus un drošības noteikumus savas ieceres īstenošanai no papīra un tekstilmateriāliem: pielīmē papīru pie pamatnes; burza papīru, lai izveidotu kādu objektu, piemēram, bumbu; plēš plānu papīru strēmelēs; lietojot šķēres, ar vienu kustību pārgriež šauru papīra sloksni
Ievēro līmēšanas secību
Plēš papīru
Burza papīru
Griež papīru